СУПЕРКЛУБ - це клуб,  де обговорюватимуться суперечності сучасного світу, цікаві явища та події. Сьгодні ми обговорюємо психологічне підгрунтя навчання.

Пам"ять - мідна дошка, вкрита буквами, які непомятно згладжуються плинним часом, якщо їх не поновлювати різаком.

Джонн Локк

Як розгадати загадки пам"яті?

Чому, купуючи комп"ютер, насамперед цікавляться об"ємом його пам"яті?


 Людина, яка пам"тає, - пам"ятає не все: пам"ять вибіркова.

Говорять, що раніше все було кращим, і вода була мокрішою. Таке вже веління Мнемозини, богині пам"яті, матері дев"яти муз наук та мистецтв - брати з собою все найкраще, неприємності залишати в минулому.

До речі, чи замислювалися Ви, чому саме богиня пам"яті за розумінням давніх греків дає життя усім музам науки та мистецтв?

Думаю, що Ви обов"язково прийдете до розуміння, що в першу чергу в людини треба розвивати пам"ять, тому що саме розвинута  пам"ять взагалі надає можливість вчитися, тобто засвоїти, переробити і застосувати інформацію.



 


Область підсвідомого формується за рахунок накопичення інформації. Структури пам"яті пов"язані з структурами мислення, оскільки саме мислення  відновлює у пам"яті якісь конкретні відомості, оперуючи загальними поняттями та міркуваннями.

Сучасні дослідження доводять, що розвиток пам"яті буде ефективним, якщо навчання передбачатиме: 

  • Повторювання при систематичній пошуковій діяльності (а не зубрінні), що передбачає активність і уважність.
  • Цілеспрямоване дослідництво, при якому інформація поступає як у вербальній, так і у формі утворення смислових зв"язків.
  • Довготривалість, тобто час для осмислення.

 

Відомий оратор, політик та філософ Цицерон, прославився вмінням переконувати, справедливістю та красномовством. Багато з його фраз стали крилатими.  Він готував доповіді, де потрібно було запам’ятати велику кількість фактів. Цицерон використовував метод запам’ятовування, що увійшов в історію під його ім’ям.

До початку засідання сенату, він приходив до залу і промовляв свою доповідь, малюючи в уяві всі образи, про які збирався говорити. Наприклад, якщо мова йшла про армію, то він уявляв між колонами римського солдата. Під час виступу він просто дивився на ті предмети, поряд з якими залишив підказки, та мова легко лилася з його вуст.